Att leva mjölkfritt

Just nu äter jag mat fri från mjölkprotein eftersom jag ammar A och hon inte tål sådant.

Det är nästan inget problem alls. Jag är ingen mjölkmänniska ändå. Men det finns några saker jag saknar.

1. Ost. Som i ostmacka. Eller goda ostar till några kex och ett glas vin. Eller på pizza.

2. Choklad. Som i att kunna äta någon annan choklad än enbart vissa väldigt mörka varianter.

I övrigt kvittar mjölken nästan för mig. Havregrädde är den självklara matlagningsbasen för mig oavsett allergi eller ej. Vatten den självklara måltidsdrycken. En tallrik fil är gott ibland - men inget jag dör utan. Mjölkfritt smör är väl kanske i ärlighetens namn inte lika gott som vanligt smör. Men inte heller det är något som har någon större betydelse för mig. 

Något som vissa dagar har desto större betydelse är punkterna 1 och 2 ovan. De sakerna kan jag verkligen, verkligen sakna ibland.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0