Ett motiv som sitter still



Det finns ju många moment att lära sig, men det jag just nu fastnat vid är att få till en vit, utfrätt bakgrund. Att få kontroll över det gråa.

Det går inte så bra kan man säga.

Idag testade jag lite olika inställning på den blixt som jag har riktat mot bakgrunden (eller som jag iallafall försökt rikta mot bakgrunden).  Men jag hittar inget bra läge. Antingen blir det så vitt så att motivet blir förstört eller så blir det grådassigt.

Kanske borde prioritera om. Inte vara så fixerad vid bakgrunden och först lära mig ljussätta motivet bra? Det vore väl egentligen bättre. Men just nu har den vita bakgrunden satt sig i min skalle. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0