Hjälpreda



Igår plockade jag fram lite "nya" kläder åt A från lådorna i förrådet. Några kvarglömda 74:or och även en del 80:or. Letade även fram galonkläder att skicka till förskolan med E (L har sådant där sedan i höstas). Och plockade undan en del kläder som är urväxta - vissa till "att spara"-lådan, andra inte.

Som vanligt var det vemodigt. Det är alltid vemodigt att göra detta tycker jag.

En som inte verkade sorgsen alls var dock min lilla medhjälpare. I ungefär samma takt som jag sorterade kläder i olika högar lyckades hon sortera om dom på helt andra sätt. Särskilt sådana plagg som skulle ligga kvar i lådan hade hon en helt annan uppfattning än jag om. De skulle absolut plockas upp.

Och när de väl plockats upp försökte hon lite tafatt att dra dom över huvudet. Kunde man iallafall med lite god vilja få det till... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0