Hundvakt

Denna helgen är vi hund- och husvakt. Mina föräldrar har åkt iväg för att träffa sitt nya barnbarn (det är deras hund och hus vi passar).

Dagarna tillbringar vi där och här (vi bor grannar) och på nätterna sover jag hos dem med hunden. Och med ett barn. Natten till idag sov jag där med E och nästa natt blir det med L.

Det är mysigt med lite egentid med bara ett barn. Igår badade jag och E badkar i karet som jag badat i sååå många gånger förr (älskar att bada badkar och gjorde det ofta när jag bodde hemma). Nu är det dock många år sedan jag badade i detta karet senast.



Efter badet tänkte vi ha lite myskväll med godis men det blev sängen direkt för E sa sin vana trogen "Nu vill jag sova". Som hon alltid säger när klockan är 19.



E fick ge Bamse mat på morgonen. Det gillades. :)



Sen åt vi frukost innan vi tog med oss Bamse hem till oss.
Till E´s glädje fanns det favoritpålägget salami i kylen.



En liten solros på frukostbordet. Mamma har nästan alltid färska blommor från deras trädgård inne. Ganska långt in på hösten. Ibland stora arrangemang. Ibland en enkel, ensam blomma. Fint och mysigt oavsett vilket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0