Barndomsflashbacks

Maken är och sportar. Barnen sover. Jag hade laddat upp med fruktsallad, choklad och massor med grönt te och tänkte tillbringa kvällen i soffan tittandes på "Antikrundan". Och så upptäcker jag - det är inget "Antikrundan" idag. Det är hockey istället. Vilken besvikelse. Det händer väl en ellerr två gånger per månad att jag verkligen planerar in att se ett särskilt tv-program - och så blir det så här... :)

Och jag minns hur jag och min kompis under vår uppväxt alltid hatade när det kom någon "viktig" match och flyttade bort ett tv-program som vi hade tänkt se på. Det känns som att det var så ganska ofta på den tiden? Att det numera händer mer sällan? Kanske det stora antalet sportkanaler har bidragit till att man inte ändrar lika mycket i de ordinarie kanalernas programutbud för sporthändelsers skull? Det är ju positivt i så fall (inte för att det spelar så stor roll egenligen - det är ju extremt sällan jag planerar in att se något).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0