Officiellt föräldraledig

I dag är min första officiellt föräldralediga dag. Det är tur att jag äntligen återhämtat mig från söndagens kalas...
Skämt åsido, men det tar på krafterna med sånt. Jag gillar inte alls att baka - och gör därför inte det särskilt ofta (förutom mjölkfria chokladbollar som vi ville ha till E och en allergisk kalasgäst). Däremot älskar jag att göra tårtor - därför gjorde jag flera sådana. En mjölkfri, en som var överbelamrad med godis och en med min favorit - vit choklad. Under tiden fixade maken med ballonguppblåsning, stolshämtning (från mina föräldrar) m.m.

Det är inte så ofta det är kalas så det är värt lite trötthet att få baka många tårtor, ägna tid åt dekorationer osv osv.

(Apropå bakning så är det annars maken som står för det mesta i den vägen här i huset - han är mer intresserad både av att tillverka fika och av att äta fika än vad jag är).

I dag är jag iallafall ledig och har inlett dagen med en härlig morgon ute i solen. Våren är verkligen på gång nu och snön smälter med raketfart. Som den sanna pensionär jag är hjälper jag dessutom snön på traven med att skotta runt den lite. Dessutom har jag skottat fram vårt avrinningsdike (ett ganska välbehövligt dike som gärna får tina så fort som möjligt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0