Att fotografera julkort med flera barn på



Sedan vi fick barn har jag varje år fotograferat barnet/barnen med julkläder och/eller i julig omgivning. Några månader före jul.

Bilderna använder jag till julkort och till månaden december i den kalender som vi brukar göra för att ge som julklapp till barnens mormor/morfar och farmor/farfar.

Idag gjorde jag ett försök till att få till en fin bild med alla tre barnen samlade. Men det är inte lätt. Just när det gäller att fotografera "poserande" barn så ligger det ingen sanning i uttrycket "ju fler dessto bättre".

Alltid är det något av barnen som gör en konstig min, eller blundar, eller tittar bort, eller förflyttar sig bort, eller något annat. Eller så gör alla tre något av det samtidigt. Som på denna bilden. Alla lyckades göra konstiga miner.

Som det ser ut nu så lutar det åt att eventuella julkort och kalenderbilder i år kommer att föreställa endast A...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Först och främst - vilka oerhört fina barn du har! Det ser ut som att alla tre har ärvt samma haka? :)



Till ämnet; är det inte det som är hela charmen med barnbilder, lite lagom härligt rörigt...!? Eventuella julkortsmottagare känner nog era barn och ser personligheten i bilderna. :)

2010-09-01 @ 20:39:19
URL: http://anamcara.blogg.se/
Postat av: M

Det där med hakan har jag inte tänkt på. Men nu när du skrev det så ser jag ju att deras hakor ser väldigt lika ut :)



Ja det är sant. Lite lagom rörigt är ju faktiskt fint på barnbilder. Eller iaf att personligheten lyser igenom (men det som speciellt de två äldsta gör med underläppen på den här bilden var inte så fint ändå) :)

2010-09-01 @ 21:09:09
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0