Ibland har man flyt

Vi använder inte vår bil särskilt mycket. Men ibland gör vi det. Och ibland blir det till och med så att vi båda behöver den samtidigt. Så var det idag.

Som tur var så fick jag låna mina föräldrars bil under förmiddagen (då jag hade bilbehov) så kunde maken ta vår bil på heldagsutflykt till Gällivare.

Förmiddagen tillbringades på kyrkans barnrytmik med A och en överlycklig E. Hon verkligen älskar att vara där. Och vill aldrig åka hem (det är ett allmänt fenomen för våra barn, de vill inte åka hem om vi hälsar på hos någon, de vill inte hem från ridning, L vill inte hem från dagis osv). Så det brukar bli viss ilska från E´s sida när det är dax för hemgång från sången. Så även idag. Tills jag sa de magiska orden "Mormor och morfar kommer snart till oss". Då blev det på en gång lättare. E lämnade skrikande av glädje kyrkans lekrum (på riktigt alltså - typ glädjevrål) och sprang till hallen för att klä på sig. Sen blev det lite svamlande i hallen ändå. Men ändå smidigt och bra.

En stund senare kom då mormor och morfar för att hämta tillbaka sin bil. Jag passade på att bjuda dom på lunch och gjorde under tiden några snabba ärenden på stan med A och deras bil. Passade även på att hämta L på dagiset. Och där fortsatte flytet. Efter L´s inledande "Nej jag vill inte gå hem" så sa jag att mormor var hos oss. Och samma sak hände igen. Hon blev på en gång snabb med allt (snabb för att vara henne iallafall). :)

Sen mötte vi ju bara mormor i dörren eftersom hennes lunchrast var slut. Men L blev rätt nöjd ändå. Jag, hon, E och A var nämligen ute på gården och gjorde en snögubbe tillsammans. L är fortfarande ute och tillverkar en snöhund bredvid den. Är det årets första snögubbe så är det. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0