Inga pigga och kurerade ögon här inte

Idag var jag på stan och skulle leta efter en julklapp som jag hade kvar att köpa. I en butik sprang jag på en sån där mask som man kan lägga över ögonen för att pigga upp lite. (Inte en sån vätskefyld som kyler utan en engångsvariant som innehöll någon sorts kräm för ögonen - typ ansiktsmask). Jag tänkte att en sån kunde ju vara trevlig åt mig själv...tills jag läste intruktionerna på baksidan. "Ta på dig masken när du tänkt ligga och koppla av i ca 20 minuter".

Aha..vilken av alla veckans avkopplingsstunder ska man välja...? Nej just ja. Jag kopplar ju inte av på det sättet, någonsin. När gör man den då? På natten när man sover?

Det blev iallafall ingen mask för mig. De stunder av "vila"  (dvs när inga barn behöver mig och inga julklappar ska slås in och ingen tvätt ska hängas och ingen diskmaskin ska tömmas osv osv) som finns här i huset vill jag även fortsättningsvis hellre ägna åt en bok eller datorn. De är för få för att jag ska vilja "slösa" bort dom på att ligga och glo i en mask.

Så det blir en julhelg utan reducerade påsar runt ögonen och extralyster i hyn...eller vad det nu var masken hade kunnat ge mig. Det går nog bra det med hoppas jag. :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Rättare sagt: När tillåter barnen att man bara ligger och slappnar av?

2008-12-22 @ 20:10:59
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: Lena

Det där känner man igen. Vad gjorde man med all tid före barnen kom?

2008-12-22 @ 20:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0