Julen är här (snart iallafall)

mKring första advent plockade vi fram ljusstakar, stjärnor och sånt. Tomtarna fick dock vänta - men idag har de krupit upp ur sina kartonger. Detta till äldsta dotterns stora glädje. Hon har gått runt och beundrat och gett kommentarer som "Åh vad tjusig tomte" och "Vilken vacker gran".

Det är roligt att umgås med sådana som henne. Allt är oftast så vacker och fint. Tar man på sig en urtvättad t-shirt som är ny för hennes ögon så får man höra "Åh vilken vacker tröja du har". :)

Å andra sidan. Är hon på dåligt humör så är det ju inte lika vackert...
"Jag vill inte ta på mig overallen. Det är bajs i den"
"Jag vill inte gå ut, det är bajsigt att gå ut"
"Jag vill inte sova, det är baks i täcket"
"Jag vill inte städa, det är bajsigt att städa"
osv
osv

Kommentarer
Postat av: Stefan

Bajsboken var en lysande present :).



2008-12-15 @ 10:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0