Carpe diem

Carpe diem, ta tillvara dagen, är något alla borde försöka göra. Speciellt en dag som denna. I alla fall här i norr skiner solen och luften är så där riktigt höstfrisk. Jag började dagen med en barnvagnspromenad och vandrandes bland rönnar och lingonris som lyste röda av bär kände jag att jag, iallafall just då, verkligen tog tillvara dagen. Vad kan vara underbarare än en morgonpromenad tillsammans med en tvååring som precis upptäcker världen? Att få förmånen att åtminstone för några ögonblick se allt med dennes ögon och ägna sig åt detaljstudier av intressanta kottar, bär och insekter. :)

I alla fall så mötte jag på vägen hem en gammal dam med rullator. Hon stannade till för att titta på barnen och sade "Ojoj vad tiden går. Det är nu 54 år sedan jag senast gick med en barnvagn, ändå känns det som att det var nyss. Och nu är det rullatorn jag skjuter framför mig."

Livet går fort så passa på att leva det. Jag tänker för egen del försöka bli bättre på att ta tillvara de glädjeämnen som vardagen bjuder, kanske lgenom att lite oftare än nu verkligen njuta av de speciella ögonblick som kan uppstå under de dagliga barnvagnspromenaderna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0