Målade naglar

L har en kompis, S, som vid något tillfälle har haft målade naglar. Sedan L sett detta har hon ofta pratat om att hon också vill måla sina naglar. Vid något tillfäle har hon passat på att måla dom med tuschpenna - men mycket mer än så har det inte blivit. Förrän ett par dagar sedan...

Jag skickade upp L för att byta om till nattlinne och tyckte att det tog ovanligt lång tid. Eftersom det dessutom var väldigt tyst på övervåningen kunde jag ganska snabbt räkna ut att det pågick någon form av "bus" där så jag ropade ner henne. Och då kom hon ner - med samtliga tio fingernaglar och en stortånagel målad. Hur hon ens kunde veta vad som var nagellack vet jag inte, men ett gammalt, fult lack hade hon lyckats hitta i skåpen.

När jag frågade varifrån hon fått nagellack svarade hon med ett finurligt leende, "Det var du som var så snäll så jag fick låna ditt".

Ja då vet man att man varit snäll och lnat ut nagellack. Lustigt bara att få veta sånt i efterhand istället för innan man lånar ut. :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

:-D Men fint blev det i alla fall!

2009-06-05 @ 13:19:31
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0