Den vita stenen

Vi har sådan enorm tur med placeringen av vårt hus. Här bor många barnfamiljer med barn i samma ålder som våra barn - och med vuxna som vi trivs tillsammans med. Men här bor även ett antal äldre människor. I vårt grannhus till exempel bor ett helt underbart par i 80-årsåldern. De är riktiga trädgårdsentusiaster och något av det mest arbetsamma jag sett - de är definitivt i bättre form än många 60 åringar.

Det är så roligt att ha personer som dem som grannar. Jag tror att det är bra när ett bostadsområde innehåller människor i alla åldrar och är tacksam för att få ta del av deras kunskaper om bland annat trädgårdsskötsel (det var dom som tipsade om häverten). Dessutom tror jag det är bra för barnen att få förmånen att ha folk i alla åldrar i sitt liv. Nästan varje morgon tar L ett litet snack över häcken med någon av dem när vi är ute på våra gårdar.

Ibland när de bakat kommer de med ett fat rykande färska bullar eller något annat gott till oss. Det smakar underbart och är så klart uppskattat av en sådan icke bakningsintresserad person som jag är. Vi försöker återgälda så gott det går genom att hjälpa dem då de någon gång exv. har datorproblem (vilket händer väldigt sällan då detta par är sådana som hänger med och inte alls verkar ha några problem med "ny teknik".)

För någon vecka sedan fick L denna fina sten av dem. Kvinnan är gammal lärarinna och en gång i tiden har stenen använts av henne vid leken "Den vita stenen". Jag tycker den är så vacker. Dessutom - det finns många vita stenar, men ingen annan av dem har L fått just av dessa fina grannar. Jag tänker försöka se till att stenen får fortsätta finnas kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0