Kåvepenin - alla ettåringars stora favorit

Eller kanske inte. Inte E´s iallafall. Hon hatar det. Jag har ärligt talat aldrig sett henne ha sånt motstånd mot någonting annat i hela sitt liv.

Jag förstår varför. Det smakar ju vedervärdigt. Och starkt.

Jag har även förstått att det finns andra penicillinsorter som fungerar bra mot öroninflammation (som E drabbats av) och som smakar bättre.

Det jag inte förstår är varför det finns läkare som skriver ut Kåvepenin till ettåringar om det nu finns alternativ som smakar bättre?

Antagligen finns det något skäl som jag inte känner till...? Kåvepenin kanske verkar bredare än de övriga? Eller är billigare? Något extra-bra med Kåvepenin måste det ju vara eftersom det används så flitigt trots sin vedervärdiga smak...

Nåja, det är ju som tur är bara 5 dagar det handlar om så vi överlever väl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0