Reflexskärm

När jag beställde Close up-filtret så köpte jag även en reflexskärm (80 cm med en vit och en silvrig sida). Inte för att jag vet hur man använder den men som jag förstått det så kan den göra mycket för fotografierna för en liten peng (jag tror den kostade ca 200 kr).

Idag har jag provat fptografera lite med skärmen. Motivet blev ett äpple eftersom det har den goda smaken att sitta stilla (vilket exv mina barn inte har). Det spelade ju dessutom ingen större roll vad som fanns framför kameran då jag enbart tog bilderna för att se hur ljuset förändrades med skärmens olika sidor jämfört med ingen skärm alls. Inte för att med hjälp av en skärm försöka förbättra bilden alltså. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0