Lussekatter

Idag har jag och barnen bakat lussekatter. Jag bakar inte ofta (inte fikabröd iallafall) och är inte heller någon storätare av fika. Men ibland tycker jag det är lite kul. Speciellt kring jul och speciellt tillsammans med barnen.

L och E ville gärna smaka mycket av degen så som barn brukar vilja (antar iallafall att de flesta brukar vilja det?). E var överväldigad och sa gång på gång "Jag gillar verkligen det här mycket". Men det blev några egentillverkade lussekatter för tjejerna också.

Efter baket packade jag ner några lussekatter som barnen fick gå över till mormor och morfar med. De bor på samma gata som oss. Gatan är dessutom en återvändsgränd... Men jag tycker att E är på tok för liten för att gå omkring själv ute på gatan. Däremot har hon någon enstaka gång fått gå tillsammans med L då vi släpper iväg dom härifrån medvetna om att mina föräldrar står och tar emot. Dessutom ikläddes de både reflexvästar och ficklampor. :)

De såg aningen söta ut när de gick iväg dragandes på en pulka med den värdefulla lussekattslasten i. L med E´s arm i ett fast grepp. Så inte E skulle smita iväg.



Gamla grejer håller och är bra. Iallafall denna typ av maskin. Detta är mina svärföräldrars gamla som vi numera äger. Funkar hur bra som helst. Detsamma gäller för mina föräldrars likadana maskin. Och den hade dom  redan när jag var ett litet barn, alltså för länge sedan.




Bolibompa och egentillverad lussekatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0