Småfåglar eller utsvultna vargar?

För ett par dagar sedan satte jag ut sex talgbollar. Redan igår var de slut och idag har jag skaffat nya som jag hängt ut. Nog för att jag sett att det varit en hel del småfåglar ute vid bollarna...men sex bollar på en dag eller två. Det känns mycket. Så mycket brukar aldrig gå åt så här fort.

Eftersom flera av nätpåsarna till bollarna också har försvunit så är jag lite rädd för att någon skata eller kråka helt enkelt tagit med sig en hel boll och flugit iväg (såg det hända en gång ifjol). De behöver ju också äta så nog får de äta av bollarna för min del. Men jag gillar inte att näten hamnar på villovägar och kanske trasslar in sig runt någon näbb eller fot...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0