Allt har ett slut

Och jag börjat tro att denna sommaren har nått sitt nu. Kylan har varat länge nu. Det är gråmulet jämt. Jag har gjort årets första höstgryta. Och för ett par dagar sedan sprang jag i långärmad tröja för första gången i livet (för mig är det en ny upplevelse, det har nämligen varit varmt nästan hela tiden sedan jag sprang min första gång i början av sommaren).

Det har varit en riktigt fin sommar. Och för varje sommar som går, för varje dag som går, blir jag mer och mer tacksam för att fått uppleva ännu en sommar med hälsa och liv i behåll - gällande både mig och familjen och andra anhöriga. Tror det har att göra med åldern? Varje dag blir mer och mer värdefull med åren...

Sommaren var iallafall som sagt bra. Och här kommer den i bilder.



Inledde sommaren, avslutade våren, med många morgonpromenader längs med älven.




I början på juni plockade jag och ungarna fram utemöbler.




Inför kvarterets årliga "lekpaksfest".



Nationaldagen





Sommaren var varm. Väldigt varm.





Det blev en del jordgubbar den här sommaren oxå. :)




Bilsemester. Hotellrumskväll med Yatzy, vin och fina charkuterier från äkta finsk saluhall.




Andra finska rariteter - Mumintrollen.




En svensk raritet - Skansen. Besöktes av oss under bilsemestern.





Jag passade på att fotografera apor.




Vi såg även andra fina sidor av Stockholm. En av mina favoriter är sedan länge vaktavlösningen.




För att inte tala om Livrustkammaren.




Vasa med all sin prakt och historia.




På hemvägen hälsade vi på kära vänner i Sundsvall och Umeå. Här E i en gunga hos Sundsvallsfamiljen.



Midsommarfirande på fina stället där även jag firade som barn.





Jag har hunnit med att dricka ett par glas rosé ute i solen tillsammans med gatans andra småbarnsmammor.




Och jag har legat i gräset och läst tidningar medan ungarna plaskat i poolen. En decimer djupt vatten borgar för viss avkopplingsfakor. Och ungarna är nöjda och glada ändå.




Vi har varit en hel del i mina föräldrars underbara trädgård. Och ätit av deras jordgubbar och andra bär.




Vi har ätit goda middagar i svärföräldrarnas mysiga uterum.



Vi har plockat fina blommor på mina föräldrars "äng"'




Och haft treårskalas.




Ett strandbesök blev det också.



Jag började springa den här sommaren. Springer ännu. HUr jag gör nästa sommar får jag se nästa sommar.
Största upplevelsen = det lopp där man sprang i myrmark, över berg och i skog. För att avsluta med 400 meter löpning i vattnet. Underbart. En magisk kväll. Kanske den mest minnesvärda denna sommaren. Efter loppet åkte jag, maken och grannparet (som också sprang) hem och åt pizza och drack en kall öl. Det var gott! :)




Min mamma trädde smultron på strån med barnen.





Jag köpte Naturpasset. Har inte hunnit leta lika många kontroller som jag hade hoppats, men än finns det tid kvar.




Vi var ut på restaurang med goda vänner. Något vi gör sällan. Väldigt sällan.
Det var en varm sommarkväll. Maten var god, sällskapet trevligt. Efteråt gick vi till en uteservering och drack varsin drink. Det gör vi sällan numera. Typ aldrig. Men den kvällen gjorde vi det. Sen cyklade vi alla hem i sommarnatten (ok, klockan var 23 men för oss är det natt). Det var också en ganska magisk kväll.



Vi har vandrat i skogen. Underbart.




Och lilla A har blivit galen i nektariner och persikor. Men hon kallar dem för äpplen. Eller "Dätte" som hon väljer att säga. :)

Hoppas på fler lika fina somrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0