High carb / High fat



Om det fanns en sådan diet så skulle vi ha varit riktigt bra följare av den under denna helgen.

I gårkväll åt vi världens antyagligen ostigaste och gräddigaste pastarullar (men med vispgrädde istället för matlagningsgrädde). Och sen glass.

Idag har vi varit på kalas och ätit massor med fika. Under tiden jag och de äldre tjejerna kalasade så kokade maken palt som vi sedan åt till middag. Och nu har vi avslutat kvällen med glass (man måste ju tömma paketet från igår) samt vispad grädde.

Det har varit gott. Men det kommer att bli lika gott att imorgon återgå till den lite GI-influerade kosthållning som vi annars oftast håller (OBS! "Influerade", inte något renodlat dietföljande här inte). Och det kommer att bli trevligt med den välmåendekänsla och pigghet som den kosten för med sig.

Till palten åt vi förresten lingonsylt som jag kokade idag av bär som L och E plockat själva. Varje år brukar mina föräldrar ta med ungarna på en bärplockningstur i skogen. Barnen älskar det, och det är trevligt med nyplockade bär. Om än jag nog tror att det där med "själva" är en kraftig överdrift...barnens hinkar har nog fått en hel del påfyllning från mina föräldrars hinkar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0