Dagens sista fotoövning (bild 1)

När maken kom hem efter jobbet och middagen var uppäten tog jag återigen med mig yngsta dottern för att använda henne för att öva studiofotografering.

Tyvärr blev de flesta bilderna fotade med kameran inställd på ISO 800 eftersom jag dessförinnan hade tagit en bild i vårt ganska mörka kök. Sen hade jag så bråttom igen att få testa stufiofotandet så jag glömde ändra. Men det gör inget. Huvudsaken just nu är att få någon sorts koll på grunderna i ljussättning.



Originalbild. På vänstra sidan är ju bakgrunden faktiskt nästan vit,
om än svagt rosagrå på större delen av bilden.
Och den högra sidan - där är gråfärgen inte ens svag...




Beskuren. (Och kanske ändrad lite i övrigt också. Jag minns inte riktigt)



Beskuren. Variant 2. Här ser man extratydligt att bakgrunden nästan går lite i rosa.
Vilket inte riktigt är meningen att den ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0