Panik

Kan TV-program framkalla panikkänslor?

Ja. Jag upplevde det alldeles nyss.

Det finns ju som bekant ett program dsom heter "En unge i minuten". Jag har inte sett det själv men förstått att det är inspelat på en förlossningsavdelning (eller kanske även BB?).

Hur som helst. Just därför undviker jag det noga. Sånt kan jag bara se om jag är gravid, annars framkallar programmet en närmast sjuklig besatthet och längtan efter fler barn. Och såna ska det ju inte bli nu. Så jag har inte sett en minut av det, som jag förstått det, populära programmet.

Men idag höll det på satt ske en olycka. Jag satt i soffan i godan ro. TV´n var på, men jag redigerade bilder i datorn. Och när jag lyfte blicken mot TV´n så stod det stort över hela rutan: "En unge i minuten".  Programmet skulle precis börja.

I panik kastade jag mig efter fjärrkontrollen. Men den var borta. Fick en smärre andnöd. Letade i vad som kändes som en evighet innan jag fann den och fick av TV´n. Programmet hann börja lite till och med.

Men nu är den av. Och ska så förbli även om jag är lite sugen att slå på den igen.


Detta måhända låta dåraktigt men är sant. Jag är väl en halvdåre. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0