Hemgjort

Det är något visst med hemgjorda saker. Sällan kan något man köper för pengar få samma värde som något som någon ägnat tid åt att göra. Detta gäller särskilt saker till barnen. Tycker jag. De hemstickade sockorna som min mamma gjort har en själ och ett värde som köpta aldrig får. Likaså klänningarna som min mormor/farmor en gång i tiden sydde åt mig. Den fina koftan som barnens farfarsmor en gång i tiden stickat till makens kusiner. Osv.

Något barnen älskar är de hemtillverkade mjukisdjur som min mamma gjort åt dem. Särskilt E har varit väldigt förtjust i den nalle som hennes mormor gjort åt henne. "Mormor är jättebra på att sy", säger hon om den virkade nallen.

Och i lördags kompletterades mjukdjurs samlingen med tre nya. Barnens mormor gav dem varsitt nytt djur. En häst åt L. En hund åt E. Och en katt åt A. Tre nöjda små damer.



E + hund




L + häst



A kramar katt



A + katt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0