Finaste bilden på länge



Bilden på Victoria och hennes dotter är så vacker. Fast jag sett den många gånger nu blir jag fortfarande nästan tårögd när jag ser den.

Katrin Zytomierska har faktiskt satt ord på ganska exakt vad bilder som denna väcker för tankar hos mig: 

Känner ni kärleken genom den här bilden? Ni som har barn gör det men ni andra? Jag tror inte det. Jag minns hur jag tänkte innan jag fick Ringo. Jag tänkte ingenting när jag såg en sån här bild. Idag blir jag helt till mig. Jag får tårar i ögonen, mitt hjärta slår en volt och jag sitter och ler framför datorn. Det där som prinsessan Victoria är med om nu är det coolaste, starkaste, mest omtumlande som en människa kan vara med om. Det är så overkligt och skrämmande att man kan känna en sån kärlek och man är i en sån bubbla, man hör ju inte ens vad folk säger till en. Man hör bara sin bebis och man tänker bara på sin bebis och är så känslig och lycklig och gud.... Jag vet att det låter astöntigt och inte alls min stil kanske men varje gång som jag ser en sån här bild eller möter någon på gatan med en nyfödd bebis så blir jag helt varm i kroppen och känner att jag verkligen är glad för den människans skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0