Pocket & Prassel 3.0

En bok om dagen har dragit igång Pocket & Prassel 3.0 och den här gången är jag för första gången med. Här kommer därför lite ledtrådar till min hemliga bokvän.

* Favoritgenre?
Jag gillar deckare. G W Persson, Mankell, Cleeves och Läckberg är några av de författare som tar upp en hel del yta i min bokhylla (speciellt Mankell av naturliga skäl). Apropå Mankell så gillar jag även hans "icke-deckare". En annan genre som jag gillar är chick-lit, om den är riktigt bra. Annars så läser jag mycket biografier/memoarer - och då gärna om samtida människoöden. När det gäller dessa har jag en förkörlek för snyftare. Jag gillar även böcker som redogör för autentiska rättsfall, allt från Palmemordet till andra mindre kända brott. Utöver det gillar jag att läsa de flesta andra genres, inklusive kokböcker som jag läser såsom skönlitteratur. Jag är något av en allätare när det gäller böcker. Den här uppräkningen kom att handla mest om den mer "lättsmälta" typen av böcker men jag läser gärna annat också  - allt från gamla klassiker till nyskrivna nobelpristagare.

* Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?)
Jag har flera, och de varierar över tid. En författare som jag gillat under senare år har varit GW Persson. Jag har läst hans nyare böcker men saknar de tre första romanerna som han gav ut under sent 70-tal och tidigt 80-tal. En annan favorit är Mankell, som jag har allt av.

* Genre eller författare som du är nyfiken på?
Jag är nyfiken på det mesta.

* Genre eller författare som undviks på liv och död?
Jag är inte särskilt förtjust i fantasy. Inte heller poesi är något som förekommer i särskilt stor mängd i mina hyllor.

* Läser du på andra språk än svenska?
Jag föredrar svenska. Läser någon enstaka gång på engelska.

* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst?
Nej

* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker?
Om de är i fint skick är det helt ok

* Eventuella allergier?
Nej

* Favoritgodis?
Beror på humöret, gillar det mesta

* Naturgodis - ätbart eller oätligt?
Ätbart

* Favoritsnacks?
Gillar nog allt

* Kaffe eller te? Vilken smak?
Endast te. Gillar att testa olika så vilken smak jag dricker varierar mycket, just nu sitter jag med en kopp vitt chaite.

* Kryddar helst med?
Älskar kryddor, alla sorter. Det finns en maträtt för alla kryddor, det gäller bara att hitta de perfekta paren.  ;)

* Vad tycker du verkligen inte om?
Kommer inte på något speciellt

Kommentarer
Postat av: Hemlig bokvän

Hej! Jag är dn hemliga bokvän i Pocket och Prassel 3.0. Det ska bli roligt att hitta på paket till dig.



Har några fler frågor:



Intressen förutom böcker?

Favoritfärg?

Gillar du smink?

2009-08-24 @ 11:08:37
Postat av: M

Hej på dig :)



Mina intressen...? Hmm, svårt faktiskt (blir inte så mycket tid över med två små barn) men förutom att läsa gillar jag att promenera, vara ute i naturen, äta och dricka gott, resa. Jag skulle även vilja återuppta ridning vid tillfälle. Och kanske börja måla lite :)



Jag gillar rosa i olika nyanser, svart, plommon...



Japp jag gillar smink :)

2009-08-25 @ 21:39:53
URL: http://minareflektioner.blogg.se/
Postat av: Hanna Märta Jonsson

Kolla in mitt senaste inlägg som handlar om bimbobloggaren Desiree Nilsson, kommentera era åsikter people! :)

2009-08-25 @ 21:49:40
URL: http://hannamjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0