Stora tjejen

Idag har vi varit och badat på badhuset med båda barnen. Det var första gången för minstingen och hon verkade gilla det.

En som också gillar badhuset är storasyster. Under hösten har hon gått på minisim med sin pappa. Jag har varit hemma med lillasyster så jag har missat vad hon lärt sig. Det var en nästan chockerande upplevelse att idag se att min lilla tjej kan simma! Med en ring runt midjan, men ändå. Hon kan hålla balansen och ta sig dit hon vill. Dessutom undervisade hon stolt mig i hur man gör när man siter på kanten, sträcker armarna över huvudet och hoppar ner.

En annan sak som tyder på hur stor hon blivit är att hon sista tiden börjat vara lite slug och beräknande.
Om hon inte får ta fram något från ett skåp (oftast skafferiet) så kan hon säga saker som att "mamma du kan gå upp och hämta lite grejer". Liksom försöker lura iväg mig så hon får var själv i köket.. :)

Det är otroligt vad mycket som händer under ett barns första två år. Från hjälplöst litet paket till en egen person som kan så mycket... 

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hej! :)

Jag behöver tips på snygga kameror som tar bra kort!

Tipsa gärna i min blogg.

2008-11-02 @ 21:10:46
URL: http://tobbejonsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0