Falukorv till lunch...

Idag har jag varit på utflykt i en skog som fullständigt exploderar av färger... Tänk att vi är så imponerade av de vackra blommande träden när vi åker på semester men ofta missar det som finns här hemma. I alla fall jag missar den svenska skogens skönhet nio gånger av tio, jag ser den helt enkelt inte. Sen finns den där tionde gången då jag av någon anledning verkligen ser hur vackert här är. En klargul björk bredvid en knallröd rönn och marken skimrande av dagg. Fulländat!

I den miljön avnjöts dagens lunch - falukorv. Det är underligt hur något som är så trist när det tillagats i en stekpanna kan vara så gott när det tillagats över öppen eld ute i skogen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0