En härlig helg

Första riktiga vårhelgen och vi har varit ute och jobbat på gården nästan all vaken tid. Vi har oljat och målat staketpinnar. Vi har bättrat på diken. Vi har skyfflat snö. Och sysslat med lite annat småplock. E har mest suttit i vagnen och tittat men L har haft fullt upp. Hon har målat egna små plankor. Hon har tvättat cyklar. Skottat snö. Hoppat i vattenpölar. Geggat med lera. Seglat med båtar i vattenpölar. Och haft lite kompisbesök oxå.

Jag älskar att vara ute på gården och jobba. Jag tycker om att plantera och se saker växa (allt som jag planterar växer däremot inte). Jag tycker om att gräva diken och se den positiva effekt som diket sedan har på vattenavrinningen. Att ha små pågående projekt ute eller inne är något som ger guldkant på livet. Helger som denna är jag extra tacksam över att inte bo i lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Här har vi haft en riktig sommarhelg istället. Idag har det varit kanonvarmt. Linne gällde hela eftermiddagen. Ni ligger ju några veckor efter oss.

2009-04-27 @ 20:02:58
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0