Huvud och kropp

Igår var vi och åt påskmiddag hos barnens mormor och morfar (där även mina bröder bor över påsken). Barnen träffar inte sina morbröder så ofta då de bor rätt långt från oss men när de väl träffas är de populära. Igår var L inte ens våran flicka längre. "Jag är T´s och S´s flicka" deklarerade hon bestämt.

Hon ägnade även eftermiddagen åt att rita porträtt på alla middagsdeltagarna. Ett av porträtten föreställde hennes morbror S som fick bli den första som hon ritat med både huvud och kropp.

Vanligen då hon ritar människor gör hon sedvanliga huvudfotingar. Typ denna tomte (det som är högst upp är en luva).

Men morbror S fick se ut så här.

Då hon överlämnade porträttet till honom och ivrigt berättade vad de olika strecken föreställde så visade det sig att han inte bara fått två armar och två ben. Han hade dessutom något som hon kallade för kropp och ovanpå det något som hon kallade för huvud. Premiär för hennes del.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad roligt att hon tycker om att rita. Alexandra har ingen ro att sitta någon längre stund. Det viktigaste är nog att jag är med och ritar jag med.

2009-04-12 @ 14:41:24
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: Ullis

Söt tomte! Men det är skönt att det är lång tid innan han kommer nästa gång.

2009-04-13 @ 18:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0