Bärplockning

En härlig dag idag. Böjade dagen med en morgonpromenad tillsammans med en kompis och hennes son V (som är jämngammal med L). Sen skulle L följa med mina föräldrat till skogen och plocka blåbär - mycket omtyckt, hon stod påklädd, med ryggsäcken packad och hink i hand och väntade från det att vi kom hem från promenaden till dess att de äntligen hämtade henne. :)

E och jag passade på att ta en liten promenad på egen hand med stopp vid mina föräldrars jordgubbsland och hallonbuskar där vi plockade och åt lite solvarma, söta bär. E är dock inte så väldigt intresserad av att äta - hon gillar mer att plocka och lägga i en mugg eller påse, eller att mata någon med dem.

När den stolta storasystern kom hem från skogen och efterföljande bärrensning blev det lite plaskande i poolen på gården. Det har varit sjukt varmt här idag, barnen badade först kl 16 och det var ändå nästan "för" varmt ute. När jag nu tittar ut på termometern så visar den på 22 grader.

Imorgon blir det bakning av paj eller något annat som kan göras md L´s blåbär.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0