På vandring i min barndoms skog

I byn där jag bodde när jag var barn finns en underbar skog som i princip fungerade som en förlängning på tomten. Mysiga stigar, öde hus, klätterstenar och allt annat som en skog ska innehålla.

Jag åker fortfarande dit ibland - för att grilla korv, plocka bär eller bara promenera.

Igår var jag där med barnen tillsammans med två andra "utflyttade bybor" och deras barn. Bärplockning (direkt till munnen), varmkorv och en liten promenad stod på schemat.

Det är alltid lika roligt att var tillbaka i den skog där jag fortfarande känner till var varje sten ligger, var de igenvuxna stigarna finns. Och har minnen till nästan varje liten plats. Skogen där även min pappa lekte. Och som min farfar ibland berättade om när han levde  - om saker som hände när han var ung.


På denna grund fanns förut ett öde hus som vi ibland smög oss in i. Som synes finns inte mycket kvar idag.
Skogen håller på att ta över. Kanske som det ska vara...


En koncentrerad bärplockare


Utflykten avslutades med varmkorv och bröd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0