Bokutmaning

Jag har fått en bokutmaning av "En mammas betraktelser".

1. Ta fram en bok som du gillar och som har minst 123 sidor.
2. Slå upp sidan 123.
3. Leta efter 5:e meningen.
4. Citera de följande 3 meningarna.
5. Skicka vidare till minst en av dina bokvänner.

En författare som jag gillar är Camilla Läckberg. Jag tycker tyvärr att hon försämrats lite för varje bok. Men med "Sjöjungfrun" tog hon ett kliv upp igen. Och just "Sjöjungfrun" är den bok jag valt att citera.

Här kommer citatet:
"Hon föll tungt ner i soffan och Maja försökte genast krypa upp i hennes knä. Vilket inte var en helt lätt uppgift. "Hallå... hallå", ropade Maja högt med munnen mot magen."

En "graviditetsscen" mitt i deckarintrigen alltså...

Skickar vidare utmaningen till min favoritbokblogg - hyllan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0