Inskolning dag 3

Idag var L själv på förskolan i 1,5 timme. Det innebar att hon fick vara med på utevistelsen vilket hon såg fram emot att få. Även idag har det gått bra. Hon har inte varit ledsen. Hon verkar även komma in bra i barngruppen enligt fröknarna (just det är ju annars min skräck - att hon ska få svårt att komma in då resten av barnen ju redan gått där något år och kanske hunnit bilda kompispar/grupper redan).

När jag hämtade henne ville hon även idag stanna längre. Och det känns ju skönt. :)

Jag kan dock tycka att det idag ändå fanns en liten ton av att nyhetens behag börjar gå över. Hon frågade en hel del om vad jag och E gjort, verkade lite smått "bekymrad" över vad hon missar. Var inte riktigt lika översvallande positiv till förskolan som hon varit tidigare dagar - om än fortfarande klart positiv. Men det var ju väntat. Nyhetens behag går ju alltid över efter ett tag. Hoppas bara nu att hon fortsätter vara lika positiv som hon ändå fortfarande är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0