Sista dagen på första veckan

Första föräldralediga veckan börjar lida mot sitt slut. I dag har jag och flickorna haft en härlig utomhusförmiddag då vi hann med många olika saker. De har tågat efter varandra i vattenpölarna som finns längs med gatans trottoarer. Fram och tillbaka och fram och tillbaka. Hade det inte varit för att jag efter ett tag ledsnar på just den sysselsättningen så hade de nog tågat där ännu...

Sen gick vi till mina föräldrar och lånade deras valp. Vi gick en liten promenad med honom (och gick i ännu fler vattenpölar).

Efter det hann vi med en stunds lek på vår gård (världens smidigaste gård eftersom vi har ett staket runt den - ytterst användbart när man själv gärna vill göra annat än "bara" passa barn ibland när man är ute och det dessutom finns en 1,5-åring i huset). Jag har skottat snö och rensat dike. Barnen har också skottat snö. Istället för sina snöspadar fick de den här gången ta fram lite sandlådeleksaker från garaget. Det blev flera goda "grytor" i sandhinkarna. Ingredienserna var läckerheter som snö, gamla löv och gräs. :)

Efter välbehövlig lunch och sedan sömn för den yngsta och vila för oss andra ska vi nu gå till affären och handla lite. Det vore ju trevligt med något gott att äta ikväll. Funderar även på att låta grillen få årspremiär imorgon. Frågan är bara vad man ska grilla...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Trevligt! :-)

2010-04-16 @ 16:27:31
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0