Dagen idag

Dagen idag har hittills varit bra. Jag tycker om när morgonen präglas av klar höstluft. Det ger en bra start på dagen.

L åkte till sitt dagis när hennes pappa for till jobbet och kvar blev jag, A och E. Vi gick en liten promenad i området. A i sin vagn och E promenerande. I en hand höll hon en docka som fick följa med ut och i den andra höll hon vagnen. Det vare en skön promenad i den härliga "nästan höst"-solen. A fick vara lite halvsittande i vagnen och studerade intresserat trädens kronor.

När vi kom hem blev A trött och däckade i vagnen. Jag och E sparkade lite fotboll. Jag småplockade på gården och hängde tvätt.

Sen har jag hunnit med både ett långt telefonsamtal med en god vän och några samtal till sångerskor m.m. (dopplanering).

Nu har vi precis ätit lunch och båda barnen sover (A har varit vaken en lång stund efter förra sovningen). Jag befinner mig i det typ onaturliga tillståndet - "ensam" hemma. Det sker så sällan så det känns alltid lika ovant.

Om en stund vaknar barnen och då är det dags att gå och hämta L. Det blir spännande att höra hur hon haft det idag. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0