Höstkläder

Nu bara regnar det in erbjudanden från postorderföretagen om olika rabatter på deras sortiment. L har vuxit ur väldigt mycket kläder på sista tiden och behöver en ny "höstgarderob" så jag har passat på att beställa en del från både Ellos och HM. Egentligen vill jag vara köptrogen butikerna på orten - men ibland är det så smidigt att bara sitta i soffan och klicka hem. Och ganska ofta är det alternativet även billigare - iallafall om man behövder en uppsättning vardagskläder.

Varken E eller A har några egentliga klädbehov då jag sparat nästan alla kläder efter alla barnen, men även de får något enstaka nytt plagg då och då. Det går ju inte att låta bli och dessutom börjar E bli så stor att hon skulle bli riktigt ledsen om det kom klädpaket med enbart saker till L i. Och ju större E blir dessto mer lär det ju bli ¨på det sättet.

Till L har det blivit både fleecebyxor,strumpor,  trosor samt några par byxor och tröjor. Uppsättningen på bilden fick även E. Ett riktigt fynd. Byxan i mjukt och skönt jeanstyg kostar 99 kr och tröjan kostar 79 kr. Dessutom var det 10% rabatt på priset. Båda finns hos Ellos.

Tjejerna var så glada när de provade kläderna och såg så söta ut så jag tänkte att jag skulle fotografera dem. Men då blev det sura miner. L inledde. Och E studerade och gjorde likadant. Att få barn att ställa upp på bild på kommando är inte alltid helt lätt. :)

           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0