Skog = Harmoni

I förmiddags var vi på en första skogspromenad med A i bärsele. Tidigare har vi gått på ställen där hon kunnat åka vagn. Men idag blev det en smal stig som finns i en av de vackraste skogarna jag vet. En skog som jag gått i många gånger ända sedan jag var barn, om än det säkert är närmare 15 år sedan som jag gick på just den här stigen.

Jag var lite orolig för att A kanske skulle bli less och arg - hon är ingen säskilt bärsele-van unge då vi bara använt selen korta stunder och rätt sällan. Men det gick bra. Hon var vaken i selen hela promenaden och spanade nöjt in träden.


Stigen är smal, den syns nästan inte alls.


De två stora stenarna bildar en naturlig bro över bäcken.
Bäcken (som tyvärr syns dåligt på bilden) blir till ett litet
vattenfall strax bakom "stenbron".


En liten svamp.


L såg promenaden som en övning inför när hon ska vara med i Wild kids.
(Som hon tänkt vara med då hon blir "sex år eller nio år".)


I skogen finns de mycket att se...


...och många stenar att samla.


Apropå stenar så mötte vi upp mina föräldar och gick med dom några
minuter innan vi återigen fortsatte åt varsinna håll.
(Min mamma hade hittat varsin glittrande sten åt E och L)


Promenaden avslutades med festis och varmkorv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0