Mycket snö

Idag har det återigen fallit stora mängder snö. Som dessutom drivit ordentligt på vår gård. Allt är vitt ute.

Det ser med andra ord ut att bli en vit jul. Mysigt!

En annan bra sak med snön är alla de små snöhögar som skapas överallt när man skottar. Dock mest nere vid vägen för vår del (=inget som ungarna får leka i). Vid förra riktiga snöfallet för ungefär en vecka sedan började jag därför skotta ihop en hög inne på gården som barnen kan ha att göra snökojor i. Idag tänkte jag fortsätta - men tyvärr hanns det inte med. Innan jag hade skottat klart själva uppfarten var E superless och arg och ledsen och ville bara in. Så snön som är kvar blir kvällsarbete för maken.

Rent allmänt är E den i familjen som är minst intresserad av att vara ute. Visst gillar hon det ibland och är ofta jätteglad när vi går ut - men det har aldrig varit någon av hennes största favoriter. Ofta vill hon in först av alla. Eller rättare sagt alltid. :)

Själv älskar jag att vara ute, nästan särskilt mycket i sånt "snöoväder" som det var idag (om man nu ska kalla dagens väder för det, vilket är en överdrift). Det är skönt att vara ute i luften, känna vinden och snön piska mot kinderna. Och sen är det ljuvligt att komma in i värmen.

Man måste bli lite kall ibland för att uppskatta det varma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0