Bra planerat :)

Dagens tunga föreläsningspass är avklarat. Nu återstår bara en kvallsföreläsning som brukar vara av det lite mer lättsamma slaget. Dessutom serveras både drink och tilltugg vid den. Som vanligt får jag ju dock något alkoholfritt alternativ och sen antagligen undvika hälften av snittarna. (Med "som vanligt" åsyftas att jag alltid är gravid på just dessa kurser som är förlagda på en kursgård känd för sin gourmetmat. Första kursen väntade jag L. Andra kursen väntade jag E. Och nu på den tredje och sista kursen väntar jag vårt tredje barn). :) Efter kvällsföreläsningen är det dax för kvällens middag. Förrätten är carpaccio på hjort med goda tillbehör. Jag älskar carpaccio men för mig blir det ju alltså något annat istället. Varmratten består av hälleflundra. Även det något som jag inte bör äta. Desserten blir bland annat mascarponeglass. Vet inte om även det hör till tveksamheterna. (Men det löser sig - restaurangen här har alltid bra koll och serverar "lämplig" mat till alla de som är gravida och som vill undvika viss mat och därför har meddelat om sin graviditet). Till all mat serveras viner som enligt uppgift är så där perfekt matchade som det kan vara ibland. Men inte heller det blir ju något gör mig tyvärr... Å andra sidan får jag ju förhoppningsvis en bebis i maj :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0