Hoppas jag på att få en pojke denna gången?

I dag läste jag ett inlägg i en blogg om en fråga som jag själv ofta tänkt på - varför det enligt vissa är så viktigt med ett barn av varje kön. Jag ställer mig lika frågande till det hela som tjejen vars blogg jag läste.

Vi har ju två döttrar och det har föranlett att vi otaliga gånger (nu när vi väntar ett tredje barn) får kommentarer och frågor såsom "NU ska ni se att det blir en pojke" (sagt med ett tröstande tonfall) och "Jag antar att ni håller tummarna för en pojke nu" och "Vad roligt om det blir en pojke den här gången".

Jag fattar det inte. Visst vore det roligt om det blev en pojke. Lika roligt som om det blir en flicka. Det roliga i det hela ligger i att det blir ett barn.

Jag hoppas på att det blir ett levande barn som helst också är friskt. Sen spelar det mindre roll om det är en pojke eller en flicka. Möjligen skulle det bli lite "smidigare" och billigare med en flicka till eftersom vi har mängder med kläder i mer flickiga färger (och förvisso mycket även i "unisex-färger"). Så svaret på frågan är snarare att jag hoppas på en flicka till. (Vilket självklart är att överdrivet - jag hoppas på ett barn. Men om jag nu skulle hoppas på något skulle det nästan väga över för flicka ur ett smidighetsperspektiv, eftersom könet i övrigt saknar betydelse).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0