Att tillåta trimning av mopeder

Jag ser i Aftonbladet att en pappa som hjälp till och trimmat sin minderåriga sons moped nu kommer att åtalas för detta. Självklart är det ju rätt (enligt mig).

Men jag ställer mig frågan - VARFÖR vill man som förälder hjälpa sitt barn att trimma sin moped (alternativt tillåta sådant)??

Det är utrett att ungdomar i moped-åldern råkar ut för fler allvarliga olyckor om de kör trimmat än om de har en långsammare moped. Hur kan man som förälder frivilligt gå med på det?

Och hur kan man vilja påföra värderingen att "det är ok att bryta mot lagen" till sina barn?

Mycket märkligt i mina ögon.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, det är helt otroligt. Inte bara med tanke på att det är olagligt, utan att ens barn ska färdas i högre hastigheter än vad de är mogna för. Oftast har mopedisterna den mogenhet som krävs ute i trafiken. Att kunna se sina medtrafikanter och inte bara vara koncentrerade på sin egen körning.

2010-01-21 @ 19:32:10
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0