Månadens traditionella shoppingrunda

I morse har vi varit och gjort månadens storhandling på Coop. Det är något jag nästan ser fram emot att göra. Borta är de tider då jag stressade runt i butikerna på fredagarna efter jobbet för att hitta nya partykläder till helgens nöjen - numera är det istället lördagsmorgnarna på Coop som är livets stora shoppinghöjdpunkter. 

Jag köper så extremt sällan saker till mig själv (sparar föräldradagar istället) så bara känslan av att gå runt och shoppa något överhuvudtaget är rätt skön på sitt sätt (vilket ju förvisso är lite sjukt - att shopping ska vara så "viktigt" och njutbart). Men man kan i alla fall kontatera att livet förändras. :)

Men en sak har inte förändrats - då och då, när jag verkligen känner för det, så är jag istället extremt slösig och köper det jag känner för (helt utan ångest eller skuldkänslor eller liknande). Det kan vara en ny mobiltelefon, en hudkräm, ett akvarium eller något annat.

Detta punktvisa shoppande sammantaget med lördagsmornarna på Coop (och viss shopping till ungarna) gör att jag i övrigt knappt känner någon shoppingabstinens alls. Vilket kanske är dumt på sätt och vis - för ibland kan man ju faktiskt behöva nya kläder trots allt...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det där kan jag skriva under på.

Det som är så trevligt med Coop är att det finns annat än livsmedel som kan glida ner i kundvagnen.

2010-01-16 @ 14:23:36
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0