En fixardag

Idag har jag knappt varit utanför huset. Nästan hela dagen har vigts åt att saker som att förbereda kalas, tvätta kläder, rensa undan kläder, ta fram kläder från förråd.

Imorgon ska vi ha kalas för E. Det blir ett ovanligt stort kalas för att vara ett två-årskalas (iallafall med våra mått). Jag tycker att det på ett två-årskalas räcker med våra egna vänner och deras barn - ser ingen anledning att ett så litet barn ska bjuda in egna kompisar. Åtminstone inte när det hur som helst finns hur många ungefär jämnåriga barn som helst bland våra närmaste vänner. (Dessutom har E inte direkt några "egna kompisar" ännu).

Inför kalaset har jag bakat tårtbottnar (kors i taket för det - oftast köper jag färdiga trots att de är så trista) och gjort i ordning påsar till någon form av fiskedamm eller skattjakt. Förutom det blir det köpta kakor och varmkorv. Enkelt och bra. Tårtan blir samma sort som min mamma hade gjort på midsommar för E var väldigt, väldigt förtjust i den. :)

Förhoppningsvis kommer vi att kunna ha kalaset uppe i "vår" lekpark. Ytterst smidigt. :)

Förutom kalasfixande har jag sysselsatt mig med det eviga "plocka undan kläder och plocka fram kläder" som vardagen med riktigt små barn innebär. Nu är alla kläder i strl 50/56 undanplockade. Det är sjukt vemodigt. När jag plockade undan urväxta kläder med L och E så sparade jag nästan allt för jag visste att det skulle användas igen (bara biologin var med oss). Men vad göra med kläderna nu när detta ska föreställa vårt sista barn?

Nästan alla plagg är förenade med så många minnen. Men man kan ju inet spara allt...
Just nu ligger strl 50/56 i en hög invid A´s byrå. När jag orkar ska jag gå igenom högen. Det mesta kommer att säljas eller skänkas bort, men ganska många plagg blir nog sparade ändå om jag känner mig själv rätt.

Nu är iallfall nästan allt ur lådan märkt 62/68 tvättat och hänger på tork i nväntan på att förflyttas till A´s byrå...


Kläder i strl 62/68. Det känns som att det var alldeles nyss jag plockade
fram och tvättade upp strl 50/56 inför att A skulle födas...
Och det är redan ett  par månader sedan.

Jag kommer att sakna alla dessa små kläder på vår torkställning den dag
då vi inte längre har användning för babykläder hos oss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0