Fotografering

Vi har en systemkamera som vi inte använder till något annat än att fotografera med full automatik på. Det tänkte jag att det kanske ska bli stopp på nu. Att jag kanske skulle kunna lära mig att nyttja iallafall några av de enklaste och mest grundläggande inställningsmöjligheterna.

Jag började pröva mig fram lite idag på vår skogsutflykt och det är verkligen otroligt vilken skillnad lite "halvmanuell" inställning kan göra. Motivet (rödklövern) som sådant är ju tråkigt - bara valt på måfå för att öva inställningar på. Men nog kommer det mer till sin rätt (för de flesta ändamål) på den högra bilden. Den vänstra av bilderna är fotograferad med helautomatiken inställd och på den högra har jag gjort någon liten inställning på ett halvautomatiskt läge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0