Virkade converse

Jag är fullständigt ohändig när det gäller att sy och sånt. Jag kan virka lite - det är ungefär allt.

Jag har däremot en kompis som är imponerande duktig på allt sådant. Hon syr, stickar, virkar, inreder, dekorerar, pysslar...och allt blir alltid fint. Inga sneda sömmar där inte. :)

Idag fick vår lilla bebis presenter av henne och hennes familj. Världens sötaste små handvirkade Converse-skor och en jättefin dreggel-lapp/dreggelscarf.

Storasystrarna fick varsin tygpåse som min kompis sytt. Otroligt fina och med varsin Pixibok i.

Att tillverka alla dessa fina saker skulle garanterat vara ett tvåveckors heltidsarbete för mig. Det ekonomiska värdet är alltså en halv månadsdlön för mig. Men det emotionella värdet är än större.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0