Sjukhusbesök

Jag och L har besökt min farmor som tillfälligt ligger på sjukhus efter att ha ramlat.

L gav henne ett hemgjort påskkort med både blomma och kyckling som jag tror hon blev väldigt glad över.

Större delen av vårt korta sjukhusbesök var L ganska lågmäld och ganska snabbt påpekade hon att hon ville hem. När vi sedan gick genom sjukhusets korridorer frågade jag om hon tycket det var otäckt med sjukhuset.

"Jo, för när du blir gammal kanske du också kan bli så att du måste vara här och jag vill inte att du ska bli gammal och inte att du ska vara på sjukhuset".

Jag kunde inte göra mycket annat än förklarar att det faktiskt är jätte, jätte länge till dess att jag blir så gammal som min farmor är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0