En skön dag



Idag har jag haft en sån där riktigt bra dag som man har ibland.

På morgonen var det "mammafrukost" på L´s förskola (eller mormor/farmor/moster/annan kvinnlig vuxen-fika, beroende på vad barnet har för personer i sitt liv). Mycket trevligt och gott. :)

Särskilt för E var det roligt att få undersöka alla spännande saker lite närmare och att få vara ute på gården med de andra barnen.

När vi kom hem sken solen och det var riktigt skönt ute. Bebisen sov som en stock, E och L lekte i sandlådan och jag passade på att hänga tvätt ute i friska luften.

Efter lunch sov båda de yngsta och jag hade en riktig mys-stund med bokläsning tillsammans med L.

Sen var det min tur att bli trött. Så det blev amning i TV-soffan med de två äldsta tittande på TV... Efter det kom krafterna åter och jag han med att städa nedervåningen.

En lagom dos av nytta och nöje, arbete och vila under dagen känns det som att det blev. :)

Nu har jag och alla barnen lite "fredagsmys" (maken är på någon form av grabbkväll med tennis, pingis och bastu).

Snart ska de små sötnosarna i säng och jag ska värma pizzan som jag tidigare idag inhandlat och sparat i frysen Det blir nog en bra kväll med... Jag har dessutom en tidning och god choklad som maken hade med sig till mig när han kom hem från jobbet idag så att jag ska kunna förgylla fredagkvällen lite. :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas att ni får en trevlig helg!

2010-05-28 @ 19:39:27
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0