Härliga dagar

Värmeböljan fortsätter (men enligt uppgift ska det bli kallare imorgon). Jag har haft två nästan overkligt härliga dagar. Har knappt varit inomhus en minut utan nästan all tid har tillbringats ute i trädgården. Jag har planterat, jag har grävt ned stenar. Jag har gödslat och vattnat. Barnen har lekt i sandlådan och de har sått fröer. Vi har rullat bollar till varandra och vi har ungat i lekparken. Vi har ätit mellanmål ute på en filt och grillat korv till lunch. Och varvat allt detta med några promenader - bland annat till sjukhuset för provtagning igår.

Det enda tråkiga dessa två dagar var att det blev något fel med provet som bebisen lämnade. Det var lite jobbigt att strax före middagstid, med kort varsel, tvingas dit igen för ett nytt blodprov. Utan bil hemma (maken jobbade) men med ungar hemma...

Men det löste sig på ett bra sätt till slut - jag fick låna mina föräldrars bil. Och dessutom var sköterskan som tog de två proverna väldigt trevlig och gullig - och det gjorde det hela lite mindre irriterande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0