Vattenavgång

Efter en dag med flera vitt skilda aktiviteter har vi landat på patienthotell. Dagen inleddes med ett möte på jobbet. Sen var jag och barnen ute i trädgården och jag grävde lite gropar till buskar. Efter lunch tog vi en liten vilostund innan arbetet skulle fortsätta. Men något fortsatt arbete blev der inte för när jag låg där och vilade gick vattnet. Eftersom mina tidigare förlossningar har gått väldigt fort (när värkarna väl satt igång) så ville jag snabbt till sjukhuset (ville inte riskera att det plötsligt skulle starta och att vi inte skulle hinna köra de dryga 8 milen). Så det var bara att ringa barnens morfar och be honom komma tillbaka (han hade tidigare passat barnen när jag var på mötet). Förlossningen verkar ännu inte vara på gång att starta på riktigt men barnmorskan tyckte vi skulle stanna över natten ändå eftersom vi har en bit att åka och mycket talar för att det kan komma att gå fort när det väl kommer igång. Och jag stannar gärna. Hellre det än att ens vara nära att riskera att tvingas föda i bilen.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Vad spännande! Lycka till.

2010-05-06 @ 09:09:15
Postat av: Åsa

Oj! Vad roligt!



Lycka till!!!!!

2010-05-06 @ 17:26:31
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0