Fotografering i dåligt ljus

Igår fick jag för mig att försöka fotografera A när hon sover. Tänkte att då ligger hon ju stilla så att det kanske kunde vara möjligt att, trots riktigt dåligt ljus, få rätt ok bilder med lång slutartid och stativ.

Så när hon hade somnat för kvällen satte jag igång. Tyvärr gick det inte så bra. Redan vid första fotot vaknade hon av kameraljudet. Halvt i sömnen vred hon direkt, och snabbt, på huvudet - och den första bilden blev helt misslyckad. Det var lite trist.

Sen vaknade hon till och började fundera på vad som händer runtomkring...




Och kollade in mig med sina fina ögon...




...innan det blev dags för undersökning av händerna.




Vilket snabbt avslutades då hennes "öva-krypa"-autopilot gick igång. Sen skulle det med stor frenesi övas på att stå på alla fyra och gunga. Viljan att ta sig uppåt och framåt måste vara väldigt stor hos människan...




Framöver ska jag nog undvika fotografering av nysövd bebis. Iallafall om jag har en kamera som låter så högt som vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0