Ibland blir man förvånad



Vissa stunder kan man förvånas över att en fyraåring kan vara så otroligt liten. Mycket mindre än en tvååring. :)

Andra stunder förvånas man över hur stor en fyraåring kan vara. Som när hon läser i tidningen vilken rätt som är dagens lunch på restaurangen som levererar mat till hennes dagis. Eller som igår när hon löste korsord.

När det är reor och utförsäljningar brukar jag passa pöå att inhandla saker till kommande julaftnar och liknande. Inte nu lagra en massa skrot bara för att det är billigt utan köpa sådant vi ändå vill ge - men till ett lägre pris.

En sådan sakl som jag i höstas hittade på en utförsäljning var ett häfte med korsord för barn. Fem kronor. Billigt och bra. Även om jag tänkte mig att det kanske får ligga i lådan och invänta julen 2011.

Men igår såg L häftet av misstag och eftersom vi alla var rätt uttråkade efter ett par innedagar med snuvig bebis gick jag med på att hon skulle få det redan då - även om jag tänkte att hon är för liten för att kunna använda det som det är tänkt att användas.

Men inte det. Hon satte sig och löste flera korsord. Helt själv förutom något enstaka ord som hon fyllde i med fel stavning i något av korsorden varpå jag hjälpte till lite eftersom det ju blir stora följdfel annars och de kan ju vara svåra att få till för henne på helt egen hand. (exv skrev hon Söhest istället för sjöhäst) :)

Men vissa korsord fixade hon helt utan hjälp. Jag blev aningen förvånad faktiskt.

Lilla tjejen börjar bli stor....
Ibland. Och på vissa plan iallafall. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0